Czy warto sięgać po suszone owoce

Bomba witaminowa

Suszone owoce są naprawdę bardzo dobre na odchudzanie. Oczywiście tylko i wyłącznie w rozsądnych ilościach, z uwagi na ich jednak wysoką kaloryczność. Mają spore ilości witamin, błonnika oraz składników mineralnych, które mogą poprawić funkcjonowanie naszego organizmu, a na dodatek wspomóc redukcyjną dietę. Owoce suszone niesiarkowane są doskonałą alternatywą dla owoców świeżych w momencie, w którym nie mamy po pros dostępu do świeżych produktów. Szczególnie dotyczy to zimowej pory.

Suszone owoce nie zawierają tłuszczów. Mają niezwykle niską zawartość sodu. Zamiast tego posiadają bardzo duże ilości witamin A oraz B. Poza nimi znajdziemy w suszonych owocach wapń, żelazo oraz błonnik. Jeśli zatem rozważamy suplementację zimą to, zamiast niej możemy właśnie sięgnąć po owoce suszone bez siarki. Suszone owoce kupisz w sklepie ze zdrową żywnością.

Czym są owoce suszone bez siarki?

Owoce suszone bez siarki są owocami poddawanymi procesowi suszenia, do których się nie dodaje konserwantu E220. Jest on dosyć często używany w produkcji przemysłowej żywności. Spotkamy go najczęściej także w bakaliach oraz sokach owocowych. Suszone owoce niesiarkowane są o wiele zdrowsze. E220 sprawia, że spożywcze produkty tracą sporo witamin. Zawsze czytajmy składy. Co po niektóry producenci do suszonych owoców dodają cukier, jak i inne polepszacze, który wpłynąć mogą negatywnie na zdrowie.

Do najpopularniejszych suszonych owoców należą na pewno rodzynki, jak i żurawina. Często w ramach przekąski się także sięga po suszone morele, figi, śliwki, daktyle, jak i chipsy bananowe.

Co po niektóre suszone owoce mogą także być dobre na przeróżne dolegliwości. Suszone śliwki polecane są na zaparcia. Z kolei morele suszone wpływają korzystnie na wygląd naszej skóry. Suszone figi spożywać można dodatkowo z lekami na anemię, ponieważ posiadają spore ilości żelaza. Z kolei ananas suszony ma w sobie bardzo dużo błonnika, dzięki czemu wspomóc może jelita w ich pracy.

Zdrowe przekąski – czym zastąpić słodycze

Czy istnieją przekąski, które jednocześnie są zdrowe, smaczne i nie sprawią, że ucierpi nasza dieta? Oglądając ulubiony serial, mecz, czy wybierając się na wędrówkę, warto mieć pod ręką coś na ząb. Jednak tradycyjne chipsy i batoniki nie należą do najzdrowszych. Czy można je zastąpić w jakiś naturalny sposób sprzyjający zdrowej diecie? Poniżej przybliżamy bogate w składniki odżywcze alternatywy, takie jak suszone owoce i inne ekologiczne produkty.

Zdrowe przekąski na imprezę i nie tylko – suszone owoce, orzechy i inne dary natury

Impreza w gronie znajomych w wersji  fit? To możliwe, a to za sprawą zdrowych przekąsek, które jednocześnie cieszą podniebienie i są bogate w składniki odżywcze. Wielbiciele chipsów, którzy z różnych względów nie mogą sięgnąć po tradycyjną wersję ziemniaczaną, powinni wybrać wersję w postaci owocowej. Chipsy z jabłek czy gruszek doskonale odnajdą się w imprezowym menu. Podobnie zresztą jak suszone owoce, np. morele, winogrona czy śliwki. Jeśli impreza, to oczywiście również orzeszki. Jednak zamiast tłustych i solonych, wybierzmy te zawierające cenne składniki, takie jak ekologiczne produkty bio w postaci pistacji, migdałów czy nerkowców.

Zdrowe słodycze i przekąski – dlaczego warto?

– Klasyczne cukierki, chipsy i batony choć uwielbiane, nie należą do najzdrowszych. Warto skorzystać z alternatywy w postaci zdrowych smakołyków

– Zdrowe przekąski to m.in. chipsy owocowe, suszone owoce i orzechy oraz cukierki bez cukru 

– To także świetny sposób na wdrożenie dobrych nawyków żywieniowych u dzieci, a także opcja na ograniczenie cukru w diecie diabetyków 

Zdrowa żywność dla dzieci – czym zastąpić słodycze?

W trosce o prawidłowy rozwój dziecka warto już od najmłodszych lat zaszczepić w maluchach dobre nawyki żywieniowe. Dlatego też zamiast klasycznych słodyczy, warto wybrać te naturalne. Mogą nimi być produkty wymienione powyżej, ale także sięgnąć możemy po żelki bez dodatku cukru czy batony owocowo-zbożowe.

Słodycze dla cukrzyków – cukierki bez cukru

Diabetycy szczególnie ostrożnie muszą wybierać produkty. Czy oznacza to jednak całkowite zrezygnowanie z łakoci? Bynajmniej, wystarczy sięgnąć po produkty pozbawione w swoim składzie cukru. Wybrać natomiast warto łakocie zawierające substancje słodzące o niskim bądź zerowym indeksie glikemicznym. Mogą to być cukierki zawierające ksylitol czy erytrytol. Dzięki temu ograniczymy cukier w naszej diecie, jednocześnie nie rezygnując z przyjemności.

Owoce suszone, czyli zdrowe zamienniki słodyczy

Soczyste, świeże jabłka, brzoskwinie czy pomarańcze są doskonałym źródłem cennych witamin i minerałów. Warto jednak pamiętać, że niemniej wartościowych składników odżywczych mogą dostarczyć organizmowi owoce suszone, czyli tak zwane bakalie. Są one nie tylko bogate w witaminy (zwłaszcza tych z grupy B, a także C, E i A), ale dostarczają również wspomagającego przemianę materii błonnika. Ponieważ są sycące, stanowić mogą atrakcyjną alternatywę dla mniej zdrowych przekąsek, zawierających przetworzone składniki i niezdrowe tłuszcze.

Bogactwo odżywczych składników

Bakalie spożywać można samodzielnie, jako przekąskę, a także jako dodatek do posiłków. Większość owoców, takich jak suszone morele, figi, rodzynki czy żurawina, doskonale zastępują słodkie przekąski. Świetnie nadają się między innymi jako dodatek do muesli, smoothies czy jogurtów. Wykorzystać można je również jako odżywczy, a zarazem smaczny składnik zdrowych deserów. Owoce suszone zawierają wiele antyoksydantów, czyli związków zwalczających szkodliwe dla organizmu wolne rodniki. Regularne spożywanie bakalii dostarcza organizmowi również dawki cennych minerałów, wśród których znajdują się cynk, żelazo, potas czy wapń. W dodatku udokumentowany jest dobroczynny wpływ owoców suszonych na zdrowie. Wymieniając tylko kilka, daktyle pomagają regulować ciśnienie krwi oraz redukują nadmiar szkodliwego cholesterolu, a suszona żurawina łagodzi przebieg infekcji układu moczowego.

Cenny składnik diety

Wybierając owoce suszone, najlepiej decydować się na zakup tych ekologicznych. Daje to gwarancję, że produkt będzie najwyższej jakości, bez dodatku cukru czy potencjalnie szkodliwych składników. Trzeba też pamiętać, że bakalie potrafią być kaloryczne, w związku z czym nie należy spożywać ich w nadmiarze. Są jednak cennym składnikiem diety, ponieważ nie zawierają tłuszczów, a zawarte w nich węglowodany sprawiają, że dodają sił i są sycące. Wiele odmian owoców suszonych pomaga również regulować poziom cukru we krwi, dzięki czemu jedzenie bakalii zapobiega nagłym napadom głodu.