Zdrowe przekąski – czym zastąpić słodycze

Czy istnieją przekąski, które jednocześnie są zdrowe, smaczne i nie sprawią, że ucierpi nasza dieta? Oglądając ulubiony serial, mecz, czy wybierając się na wędrówkę, warto mieć pod ręką coś na ząb. Jednak tradycyjne chipsy i batoniki nie należą do najzdrowszych. Czy można je zastąpić w jakiś naturalny sposób sprzyjający zdrowej diecie? Poniżej przybliżamy bogate w składniki odżywcze alternatywy, takie jak suszone owoce i inne ekologiczne produkty.

Zdrowe przekąski na imprezę i nie tylko – suszone owoce, orzechy i inne dary natury

Impreza w gronie znajomych w wersji  fit? To możliwe, a to za sprawą zdrowych przekąsek, które jednocześnie cieszą podniebienie i są bogate w składniki odżywcze. Wielbiciele chipsów, którzy z różnych względów nie mogą sięgnąć po tradycyjną wersję ziemniaczaną, powinni wybrać wersję w postaci owocowej. Chipsy z jabłek czy gruszek doskonale odnajdą się w imprezowym menu. Podobnie zresztą jak suszone owoce, np. morele, winogrona czy śliwki. Jeśli impreza, to oczywiście również orzeszki. Jednak zamiast tłustych i solonych, wybierzmy te zawierające cenne składniki, takie jak ekologiczne produkty bio w postaci pistacji, migdałów czy nerkowców.

Zdrowe słodycze i przekąski – dlaczego warto?

– Klasyczne cukierki, chipsy i batony choć uwielbiane, nie należą do najzdrowszych. Warto skorzystać z alternatywy w postaci zdrowych smakołyków

– Zdrowe przekąski to m.in. chipsy owocowe, suszone owoce i orzechy oraz cukierki bez cukru 

– To także świetny sposób na wdrożenie dobrych nawyków żywieniowych u dzieci, a także opcja na ograniczenie cukru w diecie diabetyków 

Zdrowa żywność dla dzieci – czym zastąpić słodycze?

W trosce o prawidłowy rozwój dziecka warto już od najmłodszych lat zaszczepić w maluchach dobre nawyki żywieniowe. Dlatego też zamiast klasycznych słodyczy, warto wybrać te naturalne. Mogą nimi być produkty wymienione powyżej, ale także sięgnąć możemy po żelki bez dodatku cukru czy batony owocowo-zbożowe.

Słodycze dla cukrzyków – cukierki bez cukru

Diabetycy szczególnie ostrożnie muszą wybierać produkty. Czy oznacza to jednak całkowite zrezygnowanie z łakoci? Bynajmniej, wystarczy sięgnąć po produkty pozbawione w swoim składzie cukru. Wybrać natomiast warto łakocie zawierające substancje słodzące o niskim bądź zerowym indeksie glikemicznym. Mogą to być cukierki zawierające ksylitol czy erytrytol. Dzięki temu ograniczymy cukier w naszej diecie, jednocześnie nie rezygnując z przyjemności.